måndag 25 juli 2011

Pensionista bloggar vidare

Pensionistas boktips mm
Det tog lång tid att begripa hur man gjorde ett nytt inlägg. Men nu är även detta löst.
Profilbild har jag också lyckats få med. Nu måste jag snart ha nåt vettigt att säga så att ni orkar läsa min blogg då och då.
Det blir nog lite enkla kåerier och betraktelser över min tillvaro och på sikt blir det säkert mer och mer
inriktat på mina intressen- som är alldeles för många!
Jag hoppas också kunna länka till intressanta platser som jag besökt eller besöker.
Mer bilder ska det också bli och så hoppas jag på många medlemmar. Men jag har insett att det är en bragd att kommentera ller bli gruppmedlem i en blogg.

Boktips:
Jag har just läst ut en fantastisk bok Ingrid Betancourt "Även tystnaden har ett slut". Om hennes nästan 7 år långa fångenskap hos FARC-gerillan i den Colombianska djungeln.
En gastkramande berättelse om konsten att uthärda och överleva. Och också att vissa gånger känna glädje mitt i eländet. 626 sidor som man önskar aldrig ska ta slut. Fast för Ingrids skull vill man ju det förstås!

Nam Le är en ung vietnamesisk debutant som skrivit den vackra novellsamlingen Båten. Novellerna utspelas ibl a i New York, Australien, Teheran och är helt fascinerande. En bok jag aldrig köpt om inte någon talat om för mig hur underbar den är.

Försök vakna med ett leende i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar