onsdag 21 december 2011


Freddie Wadling


Pensionista har ett märke på handen.

Igår var Pensionista på hemlig konsert i Bryggarsalen. Pensionista fick både stämpel på handryggen och stå med på VIP-listan.

Framåt lunchtid igår fick jag vetskap om att det skulle bli en hemlig "spelning" på Bryggarsalen. Bryggarsalen i vars verksamhet jag är ordförande.
Freddie Wadling skulle genrepa hos oss för en liten utvald VIP-publik. Det var största hysch hysch och man fick varken blogga eller facebooka. Varför då, undrar förstås Pensionista. Jo, vid såna här genrep råder största möjliga tystnad och det är bara speciellt inbjudna som får komma in. Jag vill vara VIP sa jag och jag vill stå på gästlistan sa jag.
Men självklart sa U, som var ansvarig för spelningen och så fick maken komma med också.
Sen ägnade jag eftermiddagen åt att ta reda på vem Freddie var. Jo men han var ju riktigt känd och hade nyligen spelat med Augustifamiljen på På Spåret. Och nån visste till och med att han släppt en skiva i höst som hade temat James Bondlåtar och nu vet jag att den heter "With license to kill".

När maken och jag anlände till entrén sa jag lite kaxigt att jag stod på gästlistan. Ja, det gör alla här svarade en trevlig kille och så letade han upp våra namn och så fick vi en stämpel på handen.
Bryggarrsalen Stockholm stod det och så var det en teckning på Sankt Erik. Så gled vi in och greppade ett glas mousserande, minglade lite med B och sen satte vi oss och Freddie var helt plötsligt bara där.

Den här mannen Freddie var kanonbra. Avspänd och skön på scenen. Småsnackade med sig själv och den speciellt inbjudna publiken och så hade han ju ett skönt sound och skitbra låtar. Han spelade en hel del Bondlåtar och han hade arrangerat dem jättebra. Men bäst tyckte jag hans svenska låtar var. De grep mig rakt in i bröstet.
Hans band spelade helt otroligt bra. Sebastian Öberg, Christian Olsson och Per Ruskträsk Johansson.
Tack ska ni ha!
Ikväll startar turnen med en spelning i Filadelfiakyrkan och sen blir det tretton konserter runtom i landet.

Så släpp vad ni har för händer och rusa iväg till Filadelfiakyrkan ikväll 19.30.
Ni har en timme på er!

Nästa artist på Bryggarsalen som jag inte vill missa är Arlo Guthrie. Han är son till legenden
Woody Guthrie och jag tror jag såg honom på Woodstock! Välkomna 11 februari.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar