måndag 17 oktober 2011

Dag 3 Bari-Kotakolon. Kryssningen går vidare.

Kryssningen går vidare från Bari till Kotakolon
Den goda frukosten serveras återigen i hytten. Maken och Pensionista avnjuter den på balkongen, medan MSC Magnifica majestätiskt närmar sig den Mamma Mia-liknande byn Kotakolon.Kotakolon ligger på den jättelika halvön Peleponnesos. När skeppet lägger till i den lilla hamnen blir byns befolkning ungefär tre gånger så stor. Varför går vi in till Kotakolon. Jo, härifrån kan man åka på utflykt till Olympus. Den stadion där grekerna vart fjärde år samaldes för att tävla i ädla sporter till guden Zeus ära.
Pensionistas idrottsintresse har alltid varit svagt och längtan till Olympos är inte så stark.
Maken och jag bestämmer oss därför för att endast mingla runt lite på byn och kolla in ett museum med
miniatyrer av tekniska uppfinningar som grekerna gjort. Maken tycker detta är mycket intressant men jag smyger tillbaka till båten för att utforska den lite närmare.
Jag tar hissen upp till 15 våningen och går in på Aurea SPA och bokar in en radiovågsbehandling mot rynkor.
Spa doctor ska ta hand om detta i morgon.
Idag är man busy hos frissan, manikyravdelningen och i Spat. Ikväll är det nämligen GALA NIGHT med kapten
Guiseppe Maresco. Och om man så önskar kan man uppklädd i galadress fotograferas med och hälsa på kaptenen. Kapten Maresco kommer också att hålla tal och visa upp sina chefer ombord.
Visst är det ett löjets skimmer över detta och maken och jag tittar storögt på den långa kön av uppklädda människor som vill ha ett foto med sig och kaptenen.
Innan vi lämnade hytten skickade jag ut maken på spaning för att kolla vad folk hade på sig.
Han kom tillbaka med det nedslående beskedet att det nog var mörk kostym, smoking och långklänning som var förhärskande. Men jag kände inte för min långa stass utan tog en liten chic cocktailklänning med glittrande Pandaskärp. Det ick bra, jag kände mig snygg och maken var stilig i sin midnattsblå kostym.
Efter kaptensfotograferingen så vidtog kvällens show i Royal Theatre. Ikväll med temat Myths and Poets.
Och 21.15 var det dags för Galamiddag. Fast jag tyckte den var ungefär som de tidigare fem-rättermiddagarna.
Natten var emellertid stjärnklar och vi svärmade lite på däck.
Så måndagen på MSC Magnifica var en skön och ganska slapp dag.
Efter svärmeriet på däck deltog vi inte i Election av miss Magnifica i Amestistbaren, ej heller tog vi en gratis kurs i roulettespel, vi tog inte heller någon danslektion i ChaCha i Tiger Bar. Liksom vi inte före kvällsaktiviteterna deltog i Matlagningskurs eller Cocktail demonstration.
Nej vi gick till hytten och vilade upp oss inför morgondagen och MSC Magnifica stävade genom natten mot IZMIR.
FORTSÄTTNING FÖLJER. Det här är fjärde bloggsidan om vår kryssning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar