torsdag 20 oktober 2011

Dag 6 AT SEA

43 timmar till Havs, till Havs
Det känns underbart att få en hel dag på MSC Magnifica. Än har vi inte lyckats kolla upp alla vinklar och vrår på skeppet. Vi ska äntligen sola och bada och läsa i våra alltför många medhavda böcker.
Jag läser en fantastisk bok som heter Niceville. Den handlar om amerikanska södern på 60-talet ur hembiträdesperspektiv. Både rolig och seriös.Maken lyssnar på Bockfesten.
Efter frukost i hytten är det dags för upptäcksfärd. Upp till plan 13 för att boka vilstol och hämta ut handdukar. Poolen är dessvärre överbefolkad så den får vänta.
På plan 7 hittar vi ett joggingspår som vi promenerar på, och sen går vi upp och tittar på tennisbanan på plan 16. Bowling finns också där och förstås ett fantastiskt Gym med värsta sjöutsikten.
Sen blir det en stund i solstolen och innan man hinner säga Jack Robinson är det dags för lunch.
Vi intar den i matsalen LÉdera, vilket vi ångrar eftersom det tar alldeles för lång tid.

Sen är det dags för Pensionista att besöka AUREA SPA.
Tid är bokad hos Spa doctor. Spa doctor ska föryngra Pensionistas utseende med radiovågor.
Jag är mycket förväntasfull. Spa doctor kommer från Cuba och det är inte utan att jag vill kalla honom för witch doctor. Men han ska inte bara föryngra via radiovågor utan han ska också ta bort alla mina celluliter på lår och rumpa genom att packa in mig i en stor luftkudde och sen lägga på tryckluft.
Detta senare bjuder han på.
Nu ligger jag alltså där och hoppas på att jag ska se tio år yngre ut efter hans behandling. Något som han nästan lovat. Och att de gamla celluliterna ska försvinna känns riktigt bra.
Apparaterna surrar igång och jag slumrar till.
Sen blir det tyst och allt är klart. Han packar upp mig ur plastförpackningen, som att dra skinnet av en korv. Och se, låren ser och känns alldeles släta när jag häpen stryker handen över dem.
Det radiovågsbehandlade ansiktet lyser av lyster och detta känns riktigt bra. 10 år yngre knappast - men lite fräschare.
Ikväll är det återigen dags för GALA och kvällens klädsel är Formal. Det står ingenting om fotografering med kaptenen. Han har väl fått nog. Men se då jag kommer ner från AUREA med mitt radiovågsbehandlade ansikte och cellulitfria lår står jag öga mot öga med kapten Maresco!
Snabbt sticker jag ner handen i väskan och fiskar upp min kamera. Photo please ler jag och se kapten Maresco ler tilbaka och säger of course. Sen ber han en servitris att hon ska ta kortet.
Så där ja tänker jag och går glatt ner i hytten och förevisar min bildtrofé för maken.
Han blir mycket imponerad men lägger dessvärre inte märke till att jag blivit tio år yngre eller att mina lår är cellulitfria.
Jag säger heller ingenting för då vet jag att han bara kommer att fråga vad det kostar!
Ingen av oss känner för GALAkväll, men klär om och går till ytterligare en femrättersmiddag.
I kväll bjuder rederiet på drinkar och mousserande vin och tårtparad med nobelljus.
Kvällens drink är annanrs MSC Colpo di Fulmine. Kvällens show i Royal Theatre är Barock.
Idag har vi missat Isskulpturtävling, Servettvikningskurs, Superbingo, Vinprovning och Bowling turnering. Ja, man kan ju inte hinna med allt!
Nej efter middagen är det sängdags och i morgon går vi till Dubrovnik.
FORTSÄTTNING FÖLJER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar